یزدفردا "حجت الاسلام حمیدرضا مطهریان :نماز نه تنها از فحشا و منکر جلوگيري مي کند بلکه تأکيد بر نمازهاي پنجگانه آن هم به صورت منظم منجر به طول عمر و ايجاد آرامش و طمأنينه در انسان مي شود. نتايج بررسيهاي يک محقق آمريکايي نشان مي‌دهد کساني که نمازهاي يوميه خود را به صورت منظم و به موقع مي‌خوانند، بيش از سايرين عمر مي‌کنند.
 به گزارش مهر به نقل از محيط ، دکتر دانيال هال محقق آمريکايي تأکيد دارد: رفتن به مسجد به منظور اداي نماز منجر به طول عمر شخصي مي شود که نمازش را با نظم و به موقع مي خواند. وي با تحقيق بر روي زنان مسني که براي اقامه نماز خود به مسجد مي رفتند و بر اقامه نماز به موقع تأکيد داشتند، تحقيق کرده و به اين نتيجه رسيد که نسبت وفات آنها نسبت به ديگر زنان 20 درصد کاهش دارد.
به نظر مي رسد زناني که نماز خود را به موقع و سر وقت مي خوانند بيشتر از ديگر گروهها زندگي مي کنند.در حالي که برقراري ارتباطات ديني منظم منجر به افزايش ارتباطات اجتماعي شده و نقش مهمي در سلامتي جسمي و حتي روحي فرد ايجاد مي کند.
به گزارش الساحه، در ادامه اين تحقيق آمده است که نماز نه تنها از فحشا و منکر جلوگيري مي کند بلکه تأکيد بر نمازهاي پنجگانه آن هم به صورت منظم منجر به طول عمر و ايجاد آرامش و طمأنينه در انسان مي شود. اين پژوهش که از سوي دکتر دانيال هال محقق و پژوهشگر آمريکايي بر روي دهها نفر صورت گرفته ، حاکي از ارتباط ويژه ميان طول عمر و انجام شعائر ديني است و نشان از شرايط روحي و جسمي مناسب براي نمازگزاران دارد.
وي در تحقيق خود به گراني داروهاي آرام بخش براي بيماران روحي اشاره کرده و يادآور شده: کساني که نماز مي خوانند و شعائر ديني خود را به جا مي آورند نياز به داروهاي گرانقيمت ندارند بلکه داروي اثربخش ديگري دارند که منجر به ايجاد آرامش و طول عمر آنها مي شود.
چندي پيش در خدمت يکي از علماي با تقوا ومخلص استان بودم با اينکه بيش از 80 سال سن داشت مانند يک جوان رشيد راه ميرفت ونشست وبرخواست مي نمود وقتي علت اين سرحالي را از او پرسيدم گفت «حدود 50 سال است که نماز اول وقتم ترک نشده آن هم به جماعت ومن يقين دارم آنچه مرا سرپاه نگه داشته است همين نمازجماعت منظم در سه وعده است.»
یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا